Jak zwiększyć wartość swojej firmy?

Wartość biznesowa to oszacowanie kondycji i dobrobytu firmy na podstawie pomiaru czynników zarówno materialnych, jak i niematerialnych, takich jak aktywa finansowe i użyteczność, a także wartość pracownika, klienta, dostawcy i wartość społeczna. Te wskaźniki różnią się w zależności od firmy i oddziału, ale mogą dać jaśniejszy obraz wartości firmy.

Rosnąca adopcja jest kluczowym krokiem w osiąganiu wartości biznesowej. Zarządzanie, pomiar i przyjęcie to trzy główne czynniki, które wpływają na realizację wartości.

Dysponowanie scenariuszami daje potężne narzędzie do wyrażania wartości, wspierania przypadków biznesowych, przyspieszania wartości biznesowej i napędzania transformacji biznesowej.

Sekret polega na wykorzystaniu scenariuszy jako miary wartości i skoncentrowaniu się na wykorzystaniu ich do promowania adopcji i zmian.

Dokonywanie prawdziwej oceny wartości Twojej firmy

Kiedy przychodzi czas na sprzedaż firmy, określenie jej wartości wymaga bardziej obiektywnego podejścia. Rola wyceny przedsiębiorstw jest w tym jasna.

W celu ustalenia wartości firmy stosuje się różne techniki i bierze się pod uwagę wiele zmiennych, w tym:

  • cena a zarobki
  • potencjalne przyszłe przychody
  • przeszłe zyski
  • aktywa po odliczeniu zobowiązań i akcje pozostające w obrocie pomnożone przez ceny akcji

Są to typowe czynniki przy określaniu prawdziwej wartości firmy. Można zastosować liczne obliczenia, a także inne czynniki, takie jak branża, wielkość firmy i inne. Wielu właścicieli firm odkrywa, że ​​po analizie danych wartość rynkowa ich firmy jest znacznie mniejsza niż oczekiwano. Jeśli tak, możesz zrobić kilka rzeczy, aby poprawić atrakcyjność finansową swojej firmy przed wprowadzeniem jej na rynek.

Strategia biznesowa często obejmuje wysiłki mające na celu podniesienie wartości małego przedsiębiorstwa. Wartość jest niezbędna, niezależnie od tego, czy pracujemy nad finansowaniem niedawnego wzrostu, zyskownej sprzedaży w przyszłości, czy przejęcia firmy.

Te techniki dodawania wartości powinny nie tylko zwiększyć zyski i pomóc Ci zostawić małą firmę w tyle, ale także stworzyć możliwość opłacalnej sprzedaży, jeśli zdecydujesz się na ekspansję w przyszłości.

Co odróżnia wzrost od zwiększonej wartości?
Wzrost wartości i ekspansja biznesowa idą w parze. Obaj dążą do tego samego celu, ale dochodzą do różnych wniosków, zwykle dotyczących zysku biznesowego i rentowności odsprzedaży.

Rozważając długoterminowy wzrost, wierzymy, że wszystkie obszary firmy można poprawić. Jest to bardzo pozytywny krok dla biznesu, niezależnie od tego, czy jest to wzrost obecności w Internecie, czy ekspansja przestrzeni, ale taki wzrost nie zawsze może skutkować zyskiem.

Z kolei Value skupia się prawie wyłącznie na zwiększeniu obecnych i potencjalnych zysków ze sprzedaży lub przejęcia w przyszłości. Kiedy podejmujesz kroki w celu podniesienia wartości swojej firmy, aktywnie przyczyniasz się do sukcesu.

Pięć sposobów na zwiększenie wartości przedsiębiorstwa

Nawet jeśli prawdopodobnie włożyłeś dużo czasu, wysiłku i pieniędzy w swój biznes, zawsze jest miejsce na ulepszenia. W oczach potencjalnych nabywców jest to wyjątkowo trafne.

Oto pięć najlepszych możliwych sposobów, które pomogą zwiększyć wartość przedsiębiorstwa przy jednoczesnym zapewnieniu wyraźnego zwrotu z inwestycji (ROI):

Spraw, aby Twoja firma była wyjątkowa
Bycie wyjątkowym ma duże znaczenie w świecie biznesu. Wybierając firmę do prowadzenia interesów, konsumenci często cenią sobie wyróżnienie w różnych obszarach, w tym produktów, usług, obsługi klienta i wielu innych czynników. Potencjalni nabywcy są bardziej motywowani interesem publicznym. Skoro tak jest, będą szukać firm, które mogą konkurować na ich rynku.

Ze względu na intensywną konkurencję w dzisiejszym świecie biznesu, nawet najmniejszy szczegół może wznieść Twoją firmę na nowe wyżyny. Sukces zależy od każdej cechy, która wyróżnia Cię na tle konkurencji w Twojej branży, ale równie ważne jest przyciągnięcie uwagi klientów.

Aby jeszcze bardziej podnieść swój status w swojej branży, pracuj nad swoimi słabościami i wykorzystuj swoje mocne strony. Aby lepiej zrozumieć słabości zarówno swoje, jak i swoich najlepszych konkurentów, przeprowadź kilka badań na ich temat. Potencjalni nabywcy z pewnością zauważą i odpowiedzą bardziej lukratywnymi ofertami.

Dąż do poprawy przepływu środków pieniężnych
Zwiększenie przepływu środków pieniężnych pomoże Ci w krótkim i długim okresie i sprawi, że Twoja firma będzie bardziej atrakcyjna dla potencjalnych nabywców lub inwestorów. Planowanie przyszłej sprzedaży lub inwestycji może wydawać się pochopne, ale zrobienie tego wcześnie zmniejsza prawdopodobieństwo późniejszych problemów z zyskiem.

Firma ze zdrowym przepływem pieniężnym, która wydaje się rosnąć w nadchodzących latach, jest zazwyczaj tym, czego chce inwestor lub nabywca. Twoje szanse na przyciągnięcie inwestorów i kupujących wzrosną, jeśli wykażesz, że Twoje przepływy pieniężne stale się poprawiają i rosną. Z drugiej strony, jeśli problemem jest przepływ środków pieniężnych, możesz poszukać obszarów do wzmocnienia przy jednoczesnym utrzymaniu ogólnej pozycji.

Usprawnij swoje operacje
Wydajne przedsiębiorstwa zazwyczaj prowadzą bardziej dochodowe operacje, ponieważ są wydajne. Przyjrzyj się bliżej wewnętrznemu prowadzeniu Twojej firmy i oceń ją pod każdym kątem. W takiej sytuacji zaangażowanie eksperta ds. wydajności może być bardzo korzystne.

Znalezienie słabych punktów w Twojej firmie jest ostatecznym celem, niezależnie od tego, czy robisz to sam, czy poprosisz o pomoc profesjonalistę. Następnie twórz i wdrażaj nowe procedury usprawniające operacje.

W ten sposób powinno być możliwe zwiększenie wydajności i przychodów przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych bez pogorszenia jakości produktu. Razem te czynniki skutkują większym potencjałem zarobkowym i niższymi kosztami ogólnymi, które są atrakcyjne dla potencjalnych nabywców.

Przyciągnij zróżnicowaną bazę klientów
Możesz z powodzeniem obsługiwać szeroką gamę osób o zróżnicowanej bazie klientów. Zwiększy to Twoje szanse na pozyskiwanie klientów za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży i z wieloma potrzebami bez alienacji Twojego głównego rynku.

Obawy kupującego, że lojalność klientów zależy od tego, czy jesteś obecnym właścicielem, zmniejsza się dzięki zróżnicowanej bazie klientów. Kupujący może obawiać się, że zmiana właściciela może doprowadzić do utraty wartościowych klientów, jeśli niewielka grupa klientów odpowiada za znaczną część Twoich przychodów.

Aby przyciągnąć potencjalnych klientów i zapewnić ich bezpieczeństwo, należy starać się, aby baza klientów była zróżnicowana i wszechstronna.

Skoncentruj się na obsłudze klienta
Zgodnie z tym, co zostało powiedziane powyżej, będziesz chciał zadowolić wielu swoich klientów. Chociaż może się to wydawać oczywiste, utrzymanie stałych klientów będzie znacznie lepsze dla Twojej małej firmy i może zaoferować więcej korzyści niż przyciąganie klientów jednorazowych.

Twoje procedury mogą być stale ulepszane, aby lepiej służyć potrzebom klienta. Możesz stworzyć lepszą ogólną relację z klientami i wykorzystać tę wiedzę do wdrożenia zwycięskich strategii, jeśli je zrozumiesz, zarejestrujesz ich potrzeby i przeanalizujesz, dlaczego decydują się na korzystanie z Twojej firmy.

Przyszli nabywcy mogą z łatwością utrzymać te relacje, jeśli w przyszłości rozważana jest sprzedaż, znacznie zwiększając potencjał wartości Twojej firmy.

Wniosek

Istnieje wiele sposobów, w jakie możesz przyczynić się do podniesienia wartości swojej firmy. Zwiększysz swoje szanse na przyszły sukces z inwestorami i kupującymi, jednocześnie zwiększając bieżące zyski swojej małej firmy, jeśli będziesz stale pamiętać o przyszłej wartości biznesowej .

Pamiętaj, że nie każda mała firma będzie w stanie wdrożyć każdą strategię. Wyżej wymienione sposoby są odpowiednie dla firm, które chcą wzmocnić swoją pozycję. Jednak zawsze ważne jest, aby zastanowić się, w jaki sposób Twoje decyzje podniosą wartość Twojej firmy.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Biznes