5 niezbędnych elementów najskuteczniejszych filmów szkoleniowych

Filmy wideo stały się jedną z podstawowych treści w erze cyfrowej – jest to jeden z najpopularniejszych sposobów korzystania z treści w Internecie.

W przemówieniu TED Sal Khan: Użyjmy filmów, aby na nowo wymyślić edukację – zasugerował, że filmy mogą pomóc w procesie uczenia się poprzez coś, co nazywa się „odwróconą klasą”. Pozwala uczestnikom klasy przetrawić, rozgryźć i zbadać zawartość filmu we własnym tempie.

To powiedziawszy, filmy wideo mogą być potężnym narzędziem do rozwijania osób w Twojej firmie. Dlatego naprawdę warto rozważyć wykorzystanie filmów szkoleniowych do rozwijania umiejętności osób pracujących w Twojej firmie.

Ale co sprawia, że ​​film szkoleniowy jest skuteczny? Tego dowiesz się z tego bloga.

1. Konkretne cele nauczania
Pierwszą rzeczą, której potrzebujesz, aby stworzyć skuteczny film szkoleniowy, jest jasny cel. Czego nauczą się z tego widzowie i jak zamierzasz im to zapewnić.

Jasny cel pomoże ci w kilku rzeczach:

Materiały badawcze
Tworzenie przyjemnego przepływu
Wybieranie tematów i przykładów do wykorzystania
Aby określić właściwy cel szkolenia, najpierw musisz zrozumieć , kim będą Twoi odbiorcy .

Gdy poznasz swoich odbiorców, będziesz w stanie szczegółowo zrozumieć, do czego powinni zostać przeszkoleni. Jeśli twoi odbiorcy to konkretna grupa twoich pracowników, poświęć czas na zbadanie, jakie umiejętności należy rozwinąć, aby poprawić ich produktywność.

Aby skutecznie sformułować cel uczenia się, musisz najpierw przeanalizować obecne, a także przyszłe lub idealne umiejętności swoich pracowników, których będą potrzebować, aby poprawić swoje wyniki.

Po ustaleniu, jakie są różnice między obecnymi a idealnymi umiejętnościami pracowników, możesz dokładniej określić cele uczenia się.

Według Allencomma cel nauczania powinien być podzielony na trzy kategorie, które powinny obejmować metody.

Motywacja: Zapewnij motywację swoim odbiorcom (w tym przypadku pracownikom). Dlaczego muszą się doskonalić? a co im z tego na dłuższą metę?
Mistrzostwo umiejętności: Gdy motywacja jest prawidłowa, możesz zacząć wprowadzać umiejętności, które muszą opanować.
Opanowanie krytycznego myślenia: Po zakończeniu szkolenia słuchacze powinni być w stanie wykorzystać umiejętności i wiedzę, których właśnie się nauczyli, w swoich codziennych zadaniach w sytuacjach krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów.
Jeśli szkolenie jest przeznaczone dla odbiorców zewnętrznych, najlepszym rozwiązaniem może być przeprowadzenie ankiety. Na szczęście nie musisz rozdawać dokumentów ankietowych – w dzisiejszych czasach dostępność forów i ankiet online powinna wystarczyć, aby udoskonalić swoje materiały szkoleniowe.

Po zebraniu wystarczającej ilości danych, aby dowiedzieć się, który temat będziesz omawiać w filmie szkoleniowym, upewnij się, że nie oddalasz się od niego zbyt daleko.

Pamiętaj o celu końcowym. Czy chodzi o szkolenie pracowników w zakresie relacji z klientami? A może pomóc im w podnoszeniu umiejętności wykonywania zadań technicznych?

Jeśli znajdziesz więcej niż jeden temat, który należy omówić, podzielenie filmów szkoleniowych na serię jest zawsze dobrym pomysłem.

Kluczowe znaczenie ma koncentracja na celu przy każdym filmie szkoleniowym.

Być może znasz SEO. To niezwykle obszerny temat do nauczenia. Jednak znany ekspert w tej dziedzinie, MOZ, publikuje w Internecie film szkoleniowy dla wszystkich o nazwie Whiteboard Friday.

Podział poszczególnych tematów na każdy film. Jak na przykład ten, który mówi o najczęstszych zastrzeżeniach do SEO. Warto sprawdzić ofertę soul seed media.

Skupiając się na celu edukacyjnym, możesz dostarczać swoim odbiorcom bardziej znaczące i przydatne informacje.

2. Programy szkoleniowe

Po ustaleniu celów filmu szkoleniowego należy przygotować się do opracowania mapy drogowej dotyczącej sposobu prezentacji szkolenia. Istnieją dwa rodzaje metod dostarczania filmów szkoleniowych.

Szkolenia okresowe
Mimo że filmy wideo są skutecznym sposobem dzielenia się informacjami z innymi, nie wystarczy polegać tylko na jednej sesji na szkolenie. Widzisz, przeciętna osoba może zachować tylko 20% tego, czego się nauczyła po 30 dniach.

Program szkoleń okresowych ma na celu rozwiązanie tego problemu poprzez odświeżenie informacji w umysłach uczestników szkolenia po określonym czasie.

Scenariusz
Takie podejście do filmów szkoleniowych wymusza wprowadzenie materiałów do określonego scenariusza, który prawdopodobnie wydarzy się lub wydarzył się w prawdziwym życiu. Wdrażając wiedzę do rzeczywistego użytku zamiast hipotez, z większym prawdopodobieństwem zostanie ona utrwalona w pamięci uczestników.

Filmy są szczególnie skuteczne, gdy są wykorzystywane w szkoleniu opartym na scenariuszach. Powodem jest to, że filmy pozwalają uczestnikom na wizualizację scenariuszy.

 

3. Krótka i konkretna treść

Film szkoleniowy powinien być zwięzły w przekazywaniu każdej instrukcji. Każdy decydujący krok powinien mieć formę kluczowych wniosków popartych statystykami oraz danych, które potwierdzają, dlaczego coś powinno być zrobione w określony sposób.

Grafika w filmie szkoleniowym również nie powinna zakłócać procesu przekazywania informacji. Wizualizacje powinny być traktowane priorytetowo, aby przedstawić kilka rzeczy:

Wizualna reprezentacja działań, np. jak prawidłowo obsługiwać maszynę X .
Wykresy i statystyki wspierające treści instruktażowe.
Wizualizacja teorii i instrukcji.
Oprócz tego, narracja i aspekty wizualne filmu szkoleniowego muszą być ze sobą skorelowane. Dobrze zsynchronizowany film szkoleniowy może zwiększyć szanse na zachowanie jego treści.

4. Wysoka wartość produkcji

Chociaż najwyższej klasy przetwarzanie postprodukcji nie jest niezbędne w przypadku filmu szkoleniowego, niska wartość produkcji może rozpraszać uwagę w całym filmie.

Upewnij się, że Twoje filmy szkoleniowe Warszawa mają przyzwoitą rozdzielczość, dobrze narysowane obrazy i płynną animację. Przejrzyste i kuszące elementy wizualne mogą podtrzymać zainteresowanie widzów filmem. Dlatego nie powinieneś oszczędzać na wizualizacjach i korzystaniu z grafik stockowych.

Jedną z rzeczy, których nigdy nie powinieneś przeoczyć, jest jakość dźwięku dla lektora. Pamiętaj, że filmy szkoleniowe będą prezentowane publiczności – niezależnie od wielkości grupy. Musisz upewnić się, że dźwięk jest wystarczająco czysty, aby wszyscy w pomieszczeniu go zrozumieli.

5. Wezwanie do działania

Co nie mniej ważne, filmy szkoleniowe powinny zawierać ostateczne wezwanie do działania , które zachęca widzów do samodoskonalenia. Nie musi to być aktywna instrukcja wykonywania pewnych rzeczy. Może to być zaproszenie na kolejną sesję szkoleniową lub sugestia przeczytania określonego źródła na ten temat.

Przydatne wskazówki dotyczące tworzenia skutecznego filmu szkoleniowego
Dąż do właściwej publiczności podmiotu
Film szkoleniowy powinien być zawsze dostosowany do potrzeb określonej grupy odbiorców. Nie angażując odpowiednich odbiorców, będziesz musiał pracować dwa razy: po pierwsze, aby zapoznać się z tematem, a po drugie, aby faktycznie poprawić ich umiejętności w tym temacie.

Wyróżnij punkty na wynos
Upewnij się, że kluczowe punkty w filmie szkoleniowym zajmują większą część ekranu, aby zapewnić ich wpływ na odbiorców. Użyj elementów wizualnych, takich jak wykresy, wykresy i animacje, aby przyciągnąć uwagę odbiorców.

Wybierz odpowiedniego aktora głosowego
Aktor głosowy, który opowiada Twój film szkoleniowy, powinien być w stanie wyraźnie wypowiedzieć i przekazać każdy punkt. Co więcej, powinni również być w stanie nadać ton całemu filmowi. Upewnij się, że aktor głosowy, którego zatrudniasz, posiada wszystkie niezbędne umiejętności aktorskie .

 

Po pierwsze, zdobędziesz uznanie, umieszczając tam swoją markę. Po drugie, powoli zbudujesz reputację eksperta w tej dziedzinie. HubSpot zdołał nawet zbudować całą stronę docelową dla swoich filmów szkoleniowych – z których wszystkie są oznaczone marką. Tak więc za każdym razem, gdy jeden z ich filmów zostanie osadzony w innych witrynach, ich marka zyskuje jeszcze większe uznanie.

Poprawa jakości i poglądów
Z biegiem czasu, gdy będziesz tworzyć więcej filmów szkoleniowych, będziesz mógł zobaczyć, które podejście działa, a które podejście do flopów. Rób notatki, twórz scenorysy i mapy myśli, aby lepiej rozplanować przebieg filmów szkoleniowych.

W końcu, jeśli robisz wszystko dobrze, ogólna jakość i liczba wyświetleń filmu szkoleniowego będą stale rosnąć!

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Biznes